Историята на КУМОН

Основаване на предприятието

КУМОН методът на обучение изниква през 1954 г. от обичта на един баща към детето си. Тору Кумон, един грижовен баща и талантлив гимназиален учител по математика, разпознал пропуските, които затруднявали сина му Такеши в училище по математика. С цел да му помогне да подобри знанията си, той създал математически работни листи, които да решава ежедневно. Тору Кумон бил убеден, че е отговорност на педагога да поощри нагласата към самостоятелното учене. Затова създал за Такеши учебни материали, които да го мотивират за самостоятелна работа.

Уменията на Такеши се подобрили видимо, и подтикван от успеха на сина си, Тору Кумон поканил няколко съседски деца да се учат по същия начин. Всички те постигнали подобно впечатляващо подобрение. Заедно с желанието да помогне за разгръщането на потенциала на колкото се може повече деца, това бил катализаторът за Тору Кумон да открие през 1955 г. първия учебен център КУМОН по математика в Осака, Япония. През 1962 г. дейността се разраства и до Токио, и през 1969 г. повече от 10.000 ученици се обучават с КУМОН.

Начало на разрастването в международен мащаб

През 1974 г. Тору Кумон публикува една книга под заглавието „Тайната на Кумон математиката“, в която представя целите на КУМОН метода и досегашните му резултати. Публикацията се радва на позитивен отзвук и довежда до лавина от запитвания. Същевременно започва разпространението на КУМОН в световен мащаб, и в Ню Йорк (САЩ) е открит първият учебен център извън Япония. Междувременно броят на записванията в Япония продължава да расте и достига през 1977 г. общия брой от 200.000 записвания.

По време на 80те години КУМОН се разраства както в географски аспект, така и спрямо броя на предметите. През 1980 г. се открива успешно първият учебен център в Германия, а през 1983 г. следва навлизането и на британския пазар. Освен това, през 1980 г. се развива и КУМОН програмата по английски (за хора с японски като майчин език), а през 1981 г. - и КУМОН програмата по японски (отново за хора с японски като майчин език). Към края на 80те години съществуват филиали на КУМОН и учебни центрове в Бразилия, Германия, Великобритания, Австралия, Хонг Конг и Канада. През 1989 г. общият брой на записванията надминава 1,5 милиона.

Значение на емблемата на КУМОН

КУМОН образователният метод подтиква както учениците, така и инструкторите към задълбочено мислене, за да могат да схванат комплексно концепциите на задачите и да стигнат до решенията. Буквата „О“ в емблемата на КУМОН представлява „мислещо лице“. Това е изразът на учениците, които са съсредоточени; които придобиват комплексни знания за света, мислят и се развиват в КУМОН учебния център. По същия начин представлява и лицето на всички онези, които са свързани с КУМОН. Същият стремеж към самоподобряване и растеж свързва сътрудниците и инструкторите; за всички ни главният приоритет е образованието и поощряването, както и развитието на потенциала на всяко едно дете.

Синият цвят на нашата КУМОН емблема представлява интелигентността, искреността и небето, което се разпростира над света. Символизира и нашата надежда целият свят да е обединен, да се открие едно светло бъдеще пред децата ни и хората по целия свят да се замислят сериозно относно образованието и възпитанието.

КУМОН в България

Първият учебен център в България е открит през 2019.

Още от началото на десетилетието на 2000 г. КУМОН прилага една широкообхватна стратегия за разпространяване, и през 2005 г. се въвежда след математиката и КУМОН програмата по английски „English as a Forein Language (EFL)“ в Германия.

С Германия като отправна точка, от 2016 г. експанзията се разпространява и на континентална Европа. С около 10.000 КУМОН ученици, които се обучават в 140 учебни центъра в Германия и други европейски страни, днес КУМОН е един от най-големите доставчици на услуги по извънкласно обучение.

КУМОН има една глобална политика за разширяване, и разполага с повече от 4 милиона ученици в над 50 страни и района по целия свят. Повече информация можете да научите от хронологията по-долу.
50-те
1954
Тору Кумон, един гимназиален учител по математика, предлага на сина си Такеши, който по онова време е бил втори клас, един образователен метод въз основа на идеята за самостоятелното обучение. На единични листове Тори Кумон съставя за сина си многобройни задачи по смятане. Така се ражда методът КУМОН.
1955
В Осака, Япония, се открива първият образователен център по математика, който прилага КУМОН работните листи.
1958
Открива се офисът на Институтът по математика Осака, днес познат като Kumon Institute of Education в Осака, Япония.
1959
Тору Кумон въвежда списъка на особено напреднали ученици, за да се отличават учениците, които самостоятелно учат извън нивото на учебната програма.
60-те
1962
Основава се Osaka Institute of Mathematics ООД
1968
Тору Кумон напуска градската гимназия Хигаши в Осака и приключва кариерата си като учител, за да се посвети на дейностите на КУМОН Института.
1969
Броят на КУМОН учениците надминава прага от 10.000.
70-те
1974
В Ню Йорк, САЩ, се открива първият КУМОН образователен център извън Япония. С откриването на този образователен център в Ню Йорк започва да се предлага за пръв път обучението въз основа на КУМОН метода извън Япония.
1975
Броят на КУМОН учениците надминава прага от 100.000. Открива се един учебен център в Тайван.
1976
КУМОН отпразнува първия ученик, който решава последния работен лист на програмата по математика.
1977
За пръв път едно дете на предучилищна възраст успява, с помощта на КУМОН програмата по математика, да реши линейни уравнения. Открива се учебен център в Бразилия.
1978
Провежда се тържество за 20-годишния юбилей на КУМОН. Такеши Кумон (синът на Тору Кумон и първи КУМОН ученик) е назначен за президент на Kumon Institute of Education.
1979
С предлагането на програмата по математика в Германия КУМОН навлиза в Европа. В Осака, Япония, се провежда първата конференция на КУМОН инструкторите. От тази година нататък се провеждат ежегодни конференции за инструктори, за да имат възможност да обсъждат с колегите си от цяла Япония резултатите от своя инструктаж и дейностите на своите работни групи.
80-те
1980
Съставя се първият КУМОН списък за препоръчвана литература. Въвежда се КУМОН програмата по английски (за хора с японски като майчин език). Основават се филиали в Сао Паоло, Бразилия и Дюселдорф, Германия.
1981
Броят на КУМОН учениците надминава прага от един милион. Въвежда се КУМОН програмата по японски (за хора с японски като майчин език). В Токио, Япония, се провежда първата конференция за инструктори, които са се посветили на деца със специални нужди.
1982
Основава се филиал в Лос Анджелис , САЩ.
1983
Открива се първият КУМОН учебен център във Великобритания. Създава се първата емблема на КУМОН.
1984
Основава се филиал в Сидни, Австралия.
1988
Излъчването на едно телевизионно предаване за KUMON убеждава директорката на основно училище в Сумитън, Алабама, за ефективността на метода и я довежда до осъзнаването, че това наистина може да помогне на учениците да преодолеят неприязънта си към математиката. За първи път КУМОН методът се прилага извън Япония в едно общообразователно училище. Резултатите са още по-впечатляващи от очакванията, и успехът е отпразнуван в различните медии като „Чудото от Сумитън“. Този репортаж повишава популярността на КУМОН и довежда до отварянето на все повече и повече учебни центрове по целия свят. Създават се допълнителни филиали в Хонг Конг и Торонто, Канада.
90-те
1990
В Австралия се въвежда КУМОН програмата по английски (за хора с английски като майчин език). Основава се филиал в Лондон, Великобритания.
1991
Основава се Kumon Educational UK. Основава се филиал в Мадрид, Испания.
1993
Броят на КУМОН учениците по целия свят надминава прага от два милиона. В Тайван се въвежда КУМОН програмата по китайски (за хора с китайски като майчин език).
1994
В Бразилия се въвежда КУМОН програмата по португалски ( за хора с португалски като майчин език).
1995
На 25 юли основателят Тору Кумон почива на 81 години. Основават се филиали в Сингапур, Сантяго (Чили), град Мексико и Шанхай, Китай.
1996
Основават се допълнителни филиали в Йоханесбург, Южна Африка и в Манила, Филипините.
1997
Във Великобритания се въвежда КУМОН програмата по английски (за хора с английски като майчин език). На 7 януари почива президентът Такеши Кумон. Основава се КУМОН филиал в Куала Лумпур, Малайзия.
1998
Основават се филиали в Банкок, Тайланд и Буенос Айрес, Аржентина.
2000-та
2000
Основава се филиал в Джакарта, Индонезия.
2001
Броят на КУМОН учениците по целия свят надминава прага от три милиона. Създава се новата КУМОН емблема.
2004
Основава се филиал в Делхи, Индия. Основава се филиал в Богота, Колумбия.
2005
В Корея се въвежда програмата KUMON-CFL (китайски като чужд език). Основава се филиал в Гуанджоу, Китай.
2006
Броят на КУМОН учениците по целия свят надминава прага от четири милиона. Основава се филиал в Хошимин, Виетнам.
2007
Основава се филиал в Доха, Катар.
2008
Конгломератът КУМОН празнува своя 50-годишен юбилей. В Тайван се въвежда КУМОН програмата по тайвански (за хора с тайвански като майчин език).
2010-та
2011
По време на годишната конференция на инструкторите в Брайтън, Kumon UK отбелязва 20-годишното си съществувание. Основава се филиал в Пекин, Китай.
2014
КУМОН инструктори от целия свят се срещат в Япония, за да отбележат 100-годишния рожден ден на основателя Тору Кумон.
2017
КУМОН има вече представителство в 50 страни и области по целия свят.
2018
Конгломератът КУМОН празнува своя 60-годишен юбилей.
2019
Първият учебен център в България е открит през 2019. КУМОН вече има присъствие в повече от 50 страни и области по целия свят.